Martin.

Det er søren meg ikke lenge siden jeg satte meg ned på skolebenken på Danielsen Ungdomskole, første skoledag. Helt fremme. Jeg husker forsatt stillheten. Den var truende. En haug med ukjente mennesker. Husker jeg var redd for å svelge. Lyden av det kastet ekkoer mot vegger som dirret av nervøsitet. Mennesker jeg ikke kjenner! Galskap!
Og der, til venstre for meg, satt Martin. En litt mindre, litt mer lubben versjon av den Martin vi alle kjenner i dag.
«Heter du Hagen. Er du i slekt med politikeren.» Martin kunne forklare meg at det var han ikke. Og det var egentlig begynnelsen, på vårt lange og svært gode vennskap. Vi har opplevd mye sammen. Nedturer, oppturer, og bortoverturer til Holiday bensinstasjon.
Vi er på mange måter svært forskjellige, men på mange måter veldig like.

Vi har sett New York sammen, vi har stått utenfor en dør på Kil-ferjen og ledd oss ihjel, vi har har syklet rundt i Fergus Falls sammen klokken fire om natten, vi har alt i alt opplevd sinnssykt mye. Et vennskap kan – og det er egentlig en god ting – ikke oppsummeres i et blogginnlegg.
Nå er Martin stor. Myndig. 18. Skummelt? Ja. Kult? Ja.

Martin, løv ya man.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment den “Martin.”

  1. XxxXxx Says:

    HATER BLOGGEN DIN


Legg igjen en kommentar

