En smak av Sotra…

En smak av Sotra.

Klokken er halv fire på natten. Man hører bare små plaskelyder fra årene og en og annen hvisking: «Der! Nei søren, det var bare tang…» Havet er kullsvart. I det fjerne lyser en oljeplattform i gult og grønt, ellers er det ikke tegn til liv på havet.
Hva i huleste snakker jeg om? Lyskrabbefiske så klart!
Min kjære venn Baik skulle holde en tale på Tremor, og det var en ypperlig anledning til å stifte bekjentskap med denne mystiske øya Sotra.


Jeg tok bussen til Tremor( møtte selveste Marte W. på veien ) og ankom Sartor Senter rundt klokken åtte.
Etter en herlig tale fra Baik, (som blant annet inneholdt gullkorn som «Eg liker å økse folk,» og «Eg har vært tremor sin ninja i flere år nå» ) ble jeg påspandert pizza og brus. Så var det klart for å lyse etter krabber.
Øystein, Marthe C. og meg fikk fem velfortjente rødkrabber. I snitt ca. en krabbe i timen, men det var virkelig gode timer.

Klokken var vel nærmere fem da Øystein og meg sovnet.
Dagen etter ble brukt til frokost, Kujon-spilling(skrives gjerne ikke sånn), sosialisering… og mølle  – ikke minst.
Nå skal jeg i selskap til Ruth, Rebekka og Stine. Grattis med dagen til de!
Vi leses!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Legg igjen en kommentar

