En nær-døden-opplevelse og nye perspektiver….

Øystein og meg gikk og snakket i Olav Kyrres gate. Jeg skulle til bussen. På min venstre side er bilveien. Idet jeg sier ha det til Øystein, trykker jeg hånden hans. Jeg skal til å krysse gaten, jeg vender meg ut mot den. I stedet for å slippe grepet drar Øystein meg plutselig tilbake med et raskt rykk. I neste øyeblikk raser en gul buss forbi, tre centimetere fra nesen min!

Hadde ikke Øystein dratt meg tilbake, hadde jeg befunnet meg ved bussens front og jeg, som Mark Cahill ville sagt, ville vært historie…
Så, takk til Øystein R. For fantastiske reflekser.
Det slo meg ikke før etterpå hvor nære det faktisk var.
Annet enn at jeg nesten døde i Olav Kyrres gate er det ikke så veldig mye som skjer. Jeg har vært i besøker og slikt, og spist Big Bite med Fred og Sander.

Akkurat nå kjører bussen jeg sitter på over Puddefjordsbroen. Puddefjordsbroen er egentlig et fantastisk stygt navn på noe som egentlig er ganske nydelig, spesielt når solen skinner og det forgiftede vannet rundt broen ser overraskende blått ut!

Har du noen gode tips eller ønsker om hva et blogginnlegg skal handle om? Legg igjen en liten kommentar så skal vi se hva jeg kan gjøre.
Denne bloggen er i en aldri så liten krise, på en måte. Bare på en måte altså. Jeg lurer litt på hva denne bloggen kan handle om, nå som USA-året er over. Den ble vel egentlig sånn halvveis startet for det USA-året, og nå er jo det slutt…
Så i det siste har jeg spurt meg spørsmålet: Er det noe fett som skjer i livet mitt, noe andre enn bare mamma ville være interessert i å høre om?
Svaret….trommevirvel…. er vel gjerne «både og.»


En sjelden gang opplever jeg en nær- døden- opplevelse, det er jo godt bloggmateriel. men jeg tror ikke dette er opplevelser jeg skal forfølge, så jeg trenger noe nytt, en ny..ehm….approach( ja, Calle brukte et engelsk ord i et norsk innlegg. Det er forkastelig…) Har du noen forslag? Politikk? Mote? Utenrikspolitkken til Russland? Alt sammen? Ingen av delene?

Tips mottas med tak og kanskje til og med en klem?
Bloggen lever den, ikke vær redd, men det hadde vært fint om dere kunne…eh….blåst litt liv i den med noen gode forslag.

Dette må være ny rekord når det gjelder spørsmålstegn i en post, tror du ikke det?

Solen skinner enda, kos deg i solen og ha en strålende dag.

Oppfordrer forresten alle til å ta en skikk på artikkelen om Øvrebø, på dagbladet.no

Den har fått navnet«Nå holder du kjeft, din lille sprett» HAHA.

For å se artikkelen, trykk her.

….

Explore posts in the same categories: Uncategorized

7 kommentarer den “En nær-døden-opplevelse og nye perspektiver….”

  1. MartyPantz Says:

    Jeg syns du skal bruke tid på å filme ting og tang. Gjør crazy ting! Spis masse rart! Legg det ut, la oss le litt av deg!

    • calleclown Says:

      Hehe, den e go du. Høres ut som noe du kunne gjort for en stund tilbake 😉

      Eg skal se ka eg kan gjøre…

  2. Malin Says:

    Jeg er ikke akkurat i det kreative gjoernet naa, det er ganske seint og jeg skulle alt ha lagt meg, saa jeg har ikke for mange gode eksempler paa hva du kan skrive om. Jeg tenkte jeg bare skulle stikke innom bloggen din foer jeg legger meg og nok engang kommer jeg over ett fantastisk bra skrevet innlegg. Jeg maa bare si du er kjempe god, du maa ikke slutte aa blogge. Tror du kan skrive om hva som helst og gjoere det kjempe bra!

    Dette er min all time favorit blog!!

  3. calleclown Says:

    Dette var veldig hyggelig å høre, Malin!
    Oppmuntrende ord i en kritisk fase er viktig, hehe.
    Ble også veldig imponert over at du unngår de norske bokstaver, en uvane fra USA, eller amerikansk tastatur på pcen?
    Peace out.

  4. Øystein Says:

    Hei Mister!
    Fantastisk bra skrevet, sykt morsomt!
    Ikke så morsomt med nær-døden opplevelse da… Det er vel godt at jeg og Gud passer på deg, hehe :D:D

    Jeg synes du burde skrive litt om samfunnet vi lever i, om hvordan det er uten at vi tenker over det… Skjønner hva jeg mener? Tror du kunne fått fram noen bra sider og noen morsomme rare sider… 😀
    Og litt i forhold til USA kanskje… ? 😀

    Ryland 😀

  5. calleclown Says:

    Takk for tipset, Mr. Ryland! Et godt forslag. Jeg skal se hva jeg kan finne på! Jeg kan bruke mine drepende sosiologi-kunnskaper 🙂

    Fikk du forresten Ystebø-notatene?
    😉


Legg igjen en kommentar

