Mr. Pingle.

Jeg stod opp tre minutter etter at jeg burde vært ute av dormen, slet meg ut til dusjen, og så bort til frokosten.
Det var på tide å sjekke den elektroniske posten på internettmaskinen. Og der hadde mamma sendt meg en e-post ved navnet ”Lucky boy”. Det var jo også et navn, tenkte jeg.
Jeg åpnet den og gladnyheter møtte meg: Jeg slipper å møte til sesjon 2; med andre ord: Jeg slipper altså militæret.
Jeg begynte sånn halvveis å danse på biblioteket.

Vet du hva dette betyr? Det betyr at jeg er en fri mann året etter videregående. Jeg kan jobbe, jeg kan reise, jeg kan sove – mitt valg. Jippi. Det betyr vel strengt talt også at det norske land ikke ønsker mine tjenester i feltet, men det går greit. Jeg overlever for å si det sånn.

Det er på tide å feire litt. Finnes det noen bedre måte enn å danse til «Kom Igen Lena?»

Tror ikke det du.

Ha en god dag. Ha en veldig god dag.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

5 kommentarer den “Mr. Pingle.”

  1. Sunniva Says:

    Du er heldig Calle!
    Jeg fikk brev om at jeg må møte på sesjon del 2. roper vi hurra? nei, tror ikke det..:P

    • calleclown Says:

      Ai ai ai, sånn går det. Beklager så meget. Hvordan er ting med deg nå egentlig? Skolelei?

  2. Sunniva Says:

    Ja, kan heldigvis takke nei til førstegangstjenesten da. Greit å ha noen fordeler som jente ; )
    Med meg går det veldig bra. Bortsett fra at jeg er SKOLELEI! (Synes store bokstaver var passende der), men det går vel fint. Vi får «ferie» på onsdag, og har da fri til 18. mai. Så det blir digg! Ikke lenge til sommer heller nå.
    Dere kommer jo hjem snart også. Hvordan blir det å forlate «slottet»? Blir dere skolelei der borte også eller?

    • calleclown Says:

      Den e go vettu…hehe.
      Eg e veldig lei skole eg og…d e helt sinnsykt med rutine her…samme timer hver eneste dag! Blir ganske smaagal, men d e bare 20 dager igjen saa eg overlever nok.
      🙂

  3. Sunniva Says:

    Det er godt å høre! : )
    Skjønner, tenker det skal bli godt å kunne styre litt mer over hva man vil gjøre. Tenk det er bare 20 dager til dere kommer hjem. Synes ikke det er lenge siden det var tjue dager til dere skulle reise..hehe..tiden går jammen fort.
    Vi snakkes kanskje når du kommer hjem igjen ; )


Legg igjen en kommentar

