Chicagotur.

En uke er passert siden forrige innlegg. En ganske god uke. Turen til Chicago startet tidlig om morgenen forrige mandag. Jeg for min del, våknet opp en halvtime før vi skulle dra. Jeg hoppet i dusjen, og sprintet ned i vaskerommet/kjøkkenet( Det skal sies at jeg kledde på meg først), jeg satte på en klestørk som jeg ble nødt til å stanse fem minutter senere. Jeg slengte to gensere og syv våte underbukser ned i kofferten. Så løp jeg til bilen der folk var klar til å dra.
Dere skal slippe å få hvert minutt fra denne turen også, men her kommer noen flotte scener og utdrag fra de siste syv dager på reisefot.
Vi dro på evig mange museer. Naturhistorisk museum, Science and Technology og Creation Museum.

Hillsong-konsert.På lørdagen dro vi på Hillsong-konsert. Det var sikkert elleve tusen folk stuet sammen i noe som minnet om en is-hockey-bane. Fantastisk.Veldig bra stemning. Folk danset rundt omkring til og med.

Dessuten ble jeg bedre kjent med Mike. Jeg må virkelig innrømme en ting: Han har jeg undervurdert. Han har faktisk god humor samtidig som han er amerikansk(!).
På naturhistorisk museum begynte han å riste på en glasskube…og kjeven på en forhistorisk apekatt falt av!
Han gjemte seg bak noen forhistoriske dyr.
.Enda bedre var det når vi gikk inn på en kafé og vi bestemte oss for at vi var nordmenn som ikke kunne engelsk.
”What kin’ of cafe do you want?” spør damen i disken.
“Kåffi. Ised Kåffi.”
Damen kaster et skrått blikk på meg.
“Any kin’ of flavor with that?”
“Yes.”
Vi hadde det gøy. Det var mye kjøring og mange museumsbesøk. Og det var mye bra mat. På søndagen stoppet vi på en ”norsk” restaurant. Du kunne faktisk få helt ekte norsk California Burger der… Ingen snakket norsk og de serverte wrap. Nå er det en stund siden jeg var i Norge, men sist jeg sjekket er ikke wrap og burger og pai typisk norsk mat. Men sånn går det.
Solveig introduserte meg for ny musikk, Play Radio Play; det var ikke så ille nei.
Her på slottet går det mot sommer. Martin insisterer på at jeg blir med han og trener. Jeg har ikke lyst, men innser at ting er begynt å henge litt etter åtte måneder med burger og pommes frites. Neida, bare tuller. Jeg er klar for bikinisesongen jeg.
Oppdateringer kommer fortløpende. Vi snakkes folks.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Legg igjen en kommentar

